diumenge, 27 d’abril del 2014

I EI! SI SURT TEATRE CONSERVATORI ENDAVANT, DONCS ENDAVANT! PERÒ...



Posi un referèndum a la seva vida té una música que recorda la campanya nadalenca de la pel·lícula ambientada a Manresa Plácido i el seu eslògan: «ponga un pobre en su mesa». Deu ser el que té compartir geografia, que algunes coses s’assemblen. Abans de res, tot el meu respecte i tota la meva admiració per la gent que, essent capaç d’abraçar causes nobles, fa apostolat de les seves idees malgrat tot. Se’n necessiten ganes o tenir un accentuat esperit de servei a la comunitat que, de veritat, tal com està l’ambient social, a vegades més que compensar anímicament (l’única recompensa que se’ls pot oferir) fa venir ganes de llançar el barret al foc. El futur del teatre Conservatori de Manresa que acumula una pila de decennis i que ocupa el forat d’un claustre conventual dominic, és a la palestra. Sí-sí; sí-no; no-no i no-ho-sé-vaja-quin-maldecap. Raons sentimentals de l’estil: sempre ha estat aquí o hi tinc records de família i personals o és un bon lloc per tenir un teatre obert. Raons econòmiques: mantenir-lo val diners, restaurar-lo val diners, tirar-lo a terra val diners. Raons funcionals: una plaça ben gran i a fer-hi coses! Però en el tour de propostes ha emergit una altra via: recuperem el que sigui recuperable de les arquitectures anteriors al teatre i fem-hi un equipament ignasià traient pit de l’important paper que el sant dóna en les seves memòries al temple i convent dominic. Vagi per endavant que la meva procedència no manresana, tot i que manresà compromès des que m’hi vaig empadronar, m’empeny a mirar-ho des de fora. No puc compartir les històries familiars que s’esgrimeixen perquè en aquest sentit les meves tenen una altra geografia física i humana, però mira, aquesta opció de posar una Ara Pacis (els que coneguin Roma ja sabran què vull dir) al mig de Manresa em fa gràcia. I ei! Si surt teatre Conservatori endavant, doncs endavant! Però...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada