diumenge, 1 de novembre del 2015

PER QUÈ L’OMS I LES RELIGIONS MALEEIXEN ALLÒ QUE DÓNA PLAER?



A mi m’agrada la cansalada, la botifarra negra i la blanca, el bull, el bisbe i el llom florejat, que és més tendre. M’agrada la llonganissa més aviat sequeta i variants com el pirinenc xolís. M’agraden els menuts de pollastre: el pedrer, els colls, les potes i la sang fregida amb ceba o sense. M’agrada la carn de be, el fetge i les turmes. M’agrada la pilota crua i amanida amb all i julivert escampada sobre una llesca de pa abans d’enfarinar-la per posar-la a l’olla i m’agrada la girella del Pallars. I prendre una cerveseta amb cos i un gotet de vi negre o blanc. M’agrada tota mena de peix i de marisc; no m’agraden tant segons quins preus. M’agraden tot tipus de formatges. M’agraden les cols, les bledes, l’enciam i l’escarola, les mongetes tendres i les del ganxet, les faves i els pèsols, les cebes i els tomàquets de color de rosa, de poma ple, de penjar. M’agraden les figues, els caquis, les prunes i les cireres; els préssecs de vinya i d’aigua, els albercocs i els nespres. M’agraden les avellanes, les ametlles i les nous. M’agraden, i molt, les olives. M’agraden les cireres de pastor collides aquests dies i les móres del mes d’agost. M’agrada el cafè curt i amb regust de regalèssia, a la italiana. No m’agraden gaire els destil·lats servits freds i en didalets, però sí que m’agrada el cava. Tampoc no m’agraden les gormanderies. M’agraden els panellets de pinyons i de codony i la xocolata del 85 % de cacau. De les pastisseries, m’agrada tot el que du crema i també les merengues i les ensaïmades farcides de cabell d’àngel. No faig un pas per menjar nata però sí per mel i mató. M’agraden les coques de forner amb sucre i anís. Els gelats tampoc no em diuen gran cosa però en fa perdre l’oremus l’orxata. Ja ho sé que de res massa, com ja van observar els savis grecs, però, per què l’OMS i les nostres religions maleeixen tot allò que dóna plaer?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada